maanantai 8. heinäkuuta 2013

Concrete jungle where dreams are made

Holllaaa!

Mistäs alottais. No vaikka siitä, että mun vuotta on enää about neljä viikkoo jäljellä! Miten musta tuntuu että olisin ollu täälä vasta muutaman kuukauden... Ihan järkyttävää miten nopeesti aika menee, ei mutta ihan oikeesti, tulin tänne 21vee ja kohta oon jo kakskolme!! lol...

Nyt ku mun lapset on kesälomalla, mulla on ollu vähäsen ylimäärästä ressiä kun en ookaan saanu touhuta täälä yksin vaan aina on joku kotona. Kun mulla nyt on aika paljon ollu tota siivoomishommaa, nii oon huomannu että sitä on yllättävän vaikee toteuttaa ku joka huoneessa on aina joku ja jotenki en vaa tykkää heilutella imuria siinä nenän edessä kun joku yrittää kattoo telkkaria.. yms.

 ''Onneks'' mun sormeen iski joku ikävä tulehdus, nii sain sen varjolla otettua koko siivoomishomman puheeks mun host-äidin kanssa. Kuten aika moni blogini armaista lukjoista on saanut jollain tasolla kokea, en oo mikään puhtaanapidon maailmanmestari enkä siitä liiemmin nauti. Eikä nauti muuten mun host perhekään mun lopputuloksesta, nii vähän on ollu turhauttavaa. Nii sanoin sitte mun host-äiskälle että jos voisin vaikka tällai viimetteks kuukaudeks jättää sen extrasiivouksen väliin, olla vaan normi au pairi ja saada ihan sen peruspalkan. Ja kyllähän se siihen sitte suostu, ja loppujenlopuks meillä oli antoisa keskustelu mun työpanoksesta, tulevasta perheestä ja tän perheen uudesta au pairista. Sain paljon kehuja mun host-äitiltä mun joustavuudesta, ja oli kyllä kiva kuulla että kaikki mun ''uhraukset'' on huomoitu ja arvostettu! Ja oli kuulemma kertonu sen myös mun tulevalle host-äidille;) Sain myös kuulla, että mun nykyinen hostmom epäilee tehneensä väärän valinnan ton uuden au pairin suhteen... Oli vähän jännä kuunnella, ku oon ite kaverustunu sen kanssa facebookissa ja ollaan skypetettyki, ja on ihan tyttö mun mieleen.. Sanoin kyllä, että oon varma että siitä tulee hyvä au pair. Ou nou..::P

 Nii ja siitä tulehduksesta, se meni ohi yhtä nopeesti ku oli tulluki, joten ei haitannu vaikka en (lukuisista puhelinsoitoista ja terveyskeskusvierailuista huolimatta) löytänytkään vielä lääkäriä joka ottais mun vakuutuksen... Tai no, myöhemmin selvis, että olis ne sen ottanu, mutta kukaan hoitajista vaan oo koskaan kuullutkaa siitä nii sanoivat sitten ei. lol.

Nojoo, sain siis sen extrasiivouksen jätettyä, halleluja, ja ekaa kertaa varmaan kuuteentoista vuoteen täälä kävi siivoojat siivoomassa...:DD Vaikka nyt ku nää lapset viettää suurimman osan ajasta sielä beach housella niiden isän luona, ja oon sitte luonnollisesti sielä kans pesemässä niiden pyykit ja huoneet, nii tää isä laitto mut siivoomaan koko talon... Kuulemma se tietää, etten enää tee sitä extraa, mutta en sitte tiä... Enkä viittiny ees sanoo mitään, ku se vihaa mua jo valmiiks..::D

Viime viikonloppu mulla oliki sitte neljäpäivänen, keskiviikkoillasta sunnuntai-iltaan! Otin junan rannalta ja siinä sitte kaverit haki mut asemalta Westwoodista. Oli aika jännä matka, kun mun kännykkä jotenki lagas enkä pystyny soittaan tai tekstaan tai mitään, en edes vastaamaan puheluihin tai EDES SULKEMAAN KOKO KAPULAA. ''Äly''puhelin hoi! Kaikeks onneks mulla oli Suomi-puhelin matkassa, nii pystyin jotenki oleen yhteydessä Joeyyn ja Janeen että ne ties suurinpiirtein mihin aikaan tulla mua vastaan. Mutta sitte ku siitäki sopvasti loppu akku ennenku olin ees junaa vaihtanu, nii olin vähän että ööööhhh.... Nojoo, kakstuntisen junamatkan sai hyvin kulumaan yrittämällä saada kännykän akkua loppumaan näppäimiä räpläämällä. Siri kumminkin toimi(Siri on siis iPhonessa se jutska jolle voi puhua ja sitten se tekee mitä pyydät. Tarvitsee toimiakseen kumminkin internet-yhteyden, jota ei junasta löytynyt) sen verran että ainaku puhuin sille se ilmotti ettei löydä yhteyttä. Huomasin kuitenkin, että tällä tavoin akku kuluu nopeammin, joten viihdytin kanssamatkustajia antamalla puhelimelleni mitä älykkäämpiä käskyjä!

Akku ei kumminka loppunu, nii sitteku olin Westwoodissa vuoden odotellu nii lähin käveleen kohti Starbucksia jossa yleensä mun kännykkä yhdistyy nettiin itekseen. Kuten kävi nytkin, ja pystyin pyytään Siriä soittaan tytöille. Sitte ne jo löysikin mut ja olin onnellisesti autossa miljoonien laukkujeni kanssa:) Käytiin vielä illallisella meidän vakkari dinerissa(Northvaleeee<3) ja sitte päästiin koteihimme tuutimaan. Mun kämpillä ei ollu ketään kotona koko viikonloppuna, nii sain ihan rennosti chillailla vaan! Torstaina mentiin sitte tyttöjen kaa cityyn juhlistaan 4th of July eli jenkkilän itsenäisyyspäivää. Alotettiin piknikillä Central Parkissa ja jatkettiin Hudsonille ilotulitusta kattomaan. No siinä rannalla oli tietty komeet ruuhkat, ja just ku oltiin jonossa edetty sen verta että oltain porteista päästy sisään nii ne bongas meidän juhlajuomat ja käännytti takasi. Hitto. No siinä vieressä oli joku tekonurmikenttä, joka oli ilmeisesti tarkotettu vaan senioreille ja invalideille ja niiden perheille. Mentiin sitten luonnollisesti lirkuttelemaan niille porttia vartioiville poliiseille, ja eiköhän se yks sitten luvannu päästää meidät kohta sisään. Hetken päästä se vilkutteli meillä jo taskulamppuaan ja sitteku yks niistä kovanaamasista pollareista kysy että ''miten voin auttaa neitejä'' niin tää kiva setä sano että ''they're with me, they're good.'' Sitte nätisti kipitettii sinne kentälle tapaamaan meidän kuvitteellista isoisoenoa...::) Ja siellä ei ollu ruuhkasta eikä ryysiksestä tietookaan!! Ilotulituskin oli ihan komee. Siitä sitte jatkettiin vielä Janen kaa ainoina aikuisina pikku baarikierroksen kautta kotio nukkumaan.(Oikeesti menin kyllä Joeyn kotio, ku mun vika bussi oli ajat sitte menny mutta se oli ookoo, ku ei sen hostit nähny mua ja ku sen isoäiti tuli aamulla moikkaan nii piilouduin siks aikaa vessaan.)

Perjantaina en muista mitä tein... Eiku joo me mentiin Joeyn kaa Janen tykö ottaan arskaa ku oli joku 33 astetta ja liian kuuma tehä mitää muuta. No käytii me kaupassa ja laitettii jätskibaari pystyyn. Illemmalla mentiin Garden Staten ostarille(pyh mikä miniostari, ku on tottunu Jenkkilän 11. suurimpaan köhköh) hengaileen ja sen jälkeen suhattiin vielä meidän vakkarilemppari sushipaikkaan illalliselle. nomnomnom!!!

Lauantaina hengasin vissii Joeyn kaa MUN ostarilla, käytiin leffassa kattomassa WHite House down(suosittelen!! Channing....) ja illalla mentii poikkeen Palisades Fairilla, joka oli siis just sellanen leffoista tuttu huvipuistotyyppinen pikku markkina-alue maailmanpyörineen ja ruokakojuineen ja välkkyvine valoineen.. Uskaltauduttiin vielä kaikista hurjimman näköseen laitteeseenki ja oltiin varmoja että kuollaan::D Ei kuoltu. Hienoo oli:) Sunnuntaina Joey tuli hakeen mua ja ku ei keksitty muutakaan nii päätettiin lähtee cityyn. Keskuspuistossa hengailua, vähän shoppailua, ympäriinsä kävelyä, järjetöntä hikoilua miljoonan asteen auringossa ja lopuks vielä illallinen. Kun pääsin kotiin, niin mut jotenki ylipuhuttiin hakeen noi teinit kotiin ympäri kyliä... No, ei se juuri haitannu ja vaikka sainki kuskata Ryanin kaikki kaverit kotii nii hauskaa se vaan oli. Ja R kyseli että oliks mun sitä ikävä ku ei olla kokonaiseen neljään päivään nähty:DD Sitte se myös kehuskeli jollain oluenjuontisaavutuksillaan ja heitteli että se aikoo vielä joskus näyttää mulle ja että meijän pitää järjestää yhteiset partyt joskus::DD Kerroin kyllä, että ei kannata alkaa suomalaisen kanssa kilpailla ainakaa oluenjuonnissa...::P

Juu. Tänään ollaan oltu teinien kaa kotona ja huomenna ne menee takas biitsille. Ilmeisesti mää jään tänne vielä laittaan paikkoja kuntoon ja pesee pyykkiä, nii että meen sitte junalla keskiviikkoiltana. Höhöö.

Nonni, nyt alkaa niskat puutua nii lopettelen taas. Kuvia olisin kauheesti halunnu laittaa, mutta no can do:/ Stalkakkaa Facebookista!

Howdy!:)
xoxo Saara



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti