maanantai 17. syyskuuta 2012

I heart Finnish language

(Koska olen kunnostautunut, kaksi postausta samana päivänä, saatat epähuomiossa jättää lukematta allaolevan postauksen jos et sitä vielä tehny. Se pitää lukea ennen tätä, joten huomio!;))

Sunnuntaina tosiaan suuntasin ihme ja kumma kyllä kohti New York, New York:ia. Suomalainen Laura oli menossa tapaamaan Bronxissa asuvaa toista suomalaista aupparia Ninniä, ja kyseli jos haluisin liittyä seuraan. Leonie(tyttö jonka kanssa illastettiin Johannan kanssa) oli kanssa menossa nykiin ja satutaan asumaan saman bussireitin varrella, jotenka ajotettiin itsemme samaan bussiin. Leonie oli menossa tapaamaan yhtä itävaltalaista tyttöä, ja sovittiin että voin vaikka hengailla niidenki kanssa hetken. No mentiin Johannan kans jälleen Dunkin' Donutsin kautta ja se ajo mut bussipysäkille. Siellä bussissa jo Leonie odotteli, ja matkani kohti nykiä jälleen kerran alkoi.

Tavattiin se itävaltalainen tyttö, ja käytiin Starbucksissa Times Squarella. Ne kysy tilauksen yhteydessä asiakkailta nimen ja se kirjotettiin mukiin, jottei mee tilaukset sekasi, asiakkaita kun oli muuuuuutama. Sitte ne sieltä huuteli nimellä aina ku jonku tilaus oli valmis:DD Mun mukissa luki tietty Sarah :)) En älynny siitä valitettavasti ottaa kuvaa, mutta etteköhän pysty sen mielessänne kuvittelemaan.

Olin yhteydessä Lauraan, ja ne oli juuri menossa Staten islandin lautalle kattomaan vapauden patsasta. Itsehän olin sen jo nähny, enkä jaksanu sen takia ostaa metrolippua, nii jäin hengailee tyttöjen kaa hetkeks. Lopulta neki kumminki halus sinne patsaalle, joten etsittiin metro, ostettiin liput ja huristeltiin menemään. Kun saavuttiin satamaan, oli Laura ja Ninni jo tullu  takasi joten sanoin moikat tytöille ja lähin ettimään suomalaista seuraa! Ei ne ollu kauheen pitkälle kerenny käveleen, ja löysinki ne aika pian Wall Streetin kulmilta. Käytiin vähä katteleen ympäriinsä, Ninni on ollu aupparina nycissä ennenki ja tiesi paikkoja. Vaikka jonkun verran meki(lue:Laura) saatiin sitä opastaa, paikat kuulemma muuttunu jonku verran:D





Halusin löytää Nykistä Conversekaupan, koska olin ostanu vähä liian isot conssit ja mun piti mennä vaihtamaan ne. No matkalla sinne poikettiin Century 21:ssä, josta löysin elämäni ensimmäisen säädyllisen näkösen Guessin laukun puoleen hintaan, ja tytöt käski mun ostaa sen . Hupsista, ostin. No, onneks olin just saanu palkan...:DD

Noi tyypit tuhahteli mulle:((




Käytiin Union Squarella hengailemassa ja Manhattan Mall:illa, ei kyllä onneksi ostettu mitään. Matkan Converse-kauppaki löydettiin ja vaihtaminen onneks onnistu hienosti! Vaikka se myyjäpoika pyys mun henkkareita ja ihmetteli että ''onks sun nimi siis Maria?'' Ei ku Saara. ''Onks sun sukunimi sitte Maria?'' :DDD Selitin sille, että mulla on kolme etunimee ja se pohti siinä että onks tää yleistäki Suomessa...:D Löydettiin myös hassuja ylläreitä sieltä...


Törmättiin matkan varrella myös vielä suurempaan ylläriin, jonka olemassaolon tiesin kyllä mutten lainkaan muistanut!:D




Käytiin tietenki tuola ja voi huhhu minkä hintasta!! Olis pitäny ostaa Suomesta Marimekkoo nii ihmiset täälä olis pitäny mua miljonäärinä...:DD Kaikissa oli tuoteselosteet eka suomeks ja sitte vasta enkuks <3 Oli niin kotoisaa, että meinasin jo mennä vaatimaan suomenkielistä palvelua...

Kun oltiin läydetty tiemme takaisin Times Squarelle, päätettiin mennä poikkeemaan ToysRUs:illa, koska en oo sielä ennen käyny. Sielä oli hieno maailmanpyörä sisällä ja vaikka mitä kaikkee, mutta mun huomion varasti kokonaan luonnollisen kokoinen ja -näköinen Tyrannosaurus Rex, joka liikutti päätään, silmiään ja käsiään ja piti ääntä:DD Jossain vaiheessa se myös karju, ja se oli huikeaa:DD


Sillä oli siis ''nahka'' eikä se ollu semmonen kovan muovisen näkönen robotti ollenkaa. Mun piti ottaa video siitä kun se karjuu, mutta Saara tekniikan ihmelapsi oli taas asialla....:
Lopputuloksen pääset kattomaan täältä.
(Tossa lopussa muuten kuuluu, ku yks niistä työntekijäpojista jotka riehuu tuola nii kehu mun korviksia:DD Se ei kuulu kokonaan mutta alku kumminki;) Että kiitos vaan Marjolle korviksista, tää oli jo toinen tai kolmas kerta ku niitä täälä kehutaan!:D)

Käytiin me myös mäkkärissä illallisella, mutta sitte ruvettiin jo suuntaileen kotejamme kohti. Mää menin Leonien kanssa samalla bussilla, ja seki oli vaan 45min myöhässä, mutta päästiin kumminki kotiin ihan ookoo. Ja kyllä muuten väsytti taas, en ees avannu tietokonetta(!!!!) ku painuin vaa suoraan pehkuihin.Olipa taas huisin kiva viikonloppu, eikä kyllä viikossakaan ollu valittamista:))

Hellurei ja hellät tunteet, ciao!

xoxo Saara

2 kommenttia:

  1. Todella hienoa videokuvausta, niska vähän kipeytyi katsellessa. Oliko sulla joku pitsihame, vai mikä oli se röyhelö siinä linssin edessä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon sukuuni tullu, minulla on kuvaamisen lahja:) ja se pitsi sijaitsee toppini rintamuksessa...:DD

      Poista